Tatra 57A
Více na: http://www.tatra-club.com/forum-tema/nepovedena-repase-motoru-51139
Nový přírůstek do rodiny a sbírky jsem pořídil v rozebraném a částečně již zrenovovaném stavu. Auto,je z roku 1937, je na bílých RZ s 9 roků propadlou STK.
Práce je na autě ale ještě hodně. V bednách spousta různých dílů o jejichž funkci a umístění nemám ani zdání. Naopak jsem zvědavý, kolik dílů a součástí nakonec bude chybět.
Práce na autě pokročily do stádia, že bylo možno realizovat první zkušební jízdu. Překvapivě vše zatím funguje. Přesednutí ze současných aut (ale i těch z 60-tých let) do této historie je nezapomenutelným zážitkem. Mechanické brzdy, volant na jiné straně, řazení levou rukou s meziplynem a dvojím vyšlapáváním spojky která se musí poctivě silou zmáčknout ..............................
A konečně "hotovo" ??? Překonání poslední překážky STK nebylo jednoduché. Hlavně emisní kontrola se neobešla bez problémů. Moderní technika si nedokázala poradit s autem starým 60 roků. Sejmout otáčky motoru, potřebné pro měření obsahu výfukových plynů bylo pro technika i měřící zařízení téměř neřešitelným problémem. Nakonec ale, dle jeho slov, vybojováno s odřenýma ušima.
Snaha o repasi motoru v zimě 2017/18: Se svým autem jsem přivezl i motor, který nebyl úplný a hlavně byl vyběhaný. Rozhodl jsem se tedy, že jej přes zimu zrenovuji. Motor byl rozebrán, dostal nový výbrus, vodítka ventilů a renovované vahadlové skříně. Klikovou hřídel jsem shledal, že je ok. Šály i uložení nevykazovalo žádné vůle ani nadměrné opotřebení. Vačkovou hřídel s olejovým čerpadlem jsem dodal jinou z domácích zásob. Když se koncem ledna motor rozběhl, byl jsem spokojen.
Spokojenost však vydržela pouze do třetí (prvé delší) zkušební jízdy. Motor začal najednou bez varování klepat a potupně jsem musel volat pro odtah. Domníval jsem se zprvu, že jsem něco udělal nedobře a že došlo k "vylágrování".
Jaké však bylo moje překvapení, když jsem vše začal rozebírat, viz. foto.
Více na: http://www.tatra-club.com/forum-tema/nepovedena-repase-motoru-51139
Více na: http://www.tatra-club.com/forum-tema/nepovedena-repase-motoru-51139
Více na: http://www.tatra-club.com/forum-tema/nepovedena-repase-motoru-51139
Trocha pátrání po historii auta přineslo následující výsledky:
Výpis z Obchodní knihy
REGIONÁLNÍ MUSEUM V KOPŘIVNICI o.p.s.
expozice a archív
Technické muzeum Tatra Kopřivnice Záhumenní 367/1 742 21 Kopřivnice Czech Republic Phone: + 420 556 808 424, www.tatramuseum.cz, email: radim.zatopek@tatramuseum.cz
Výpis historie automobilu z obchodní knihy
Tatra 57
S číslem podvozku: 42 129 a s číslem motoru: 186 275
vyrobeno v podniku Tatra v roce 1937
První majitel:
František Just, Červený Kostelec
Aviso: 2009/37
Převzato: 14. 2. 1938 Prodejna: Hr. Králové
a takto vypadalo v 60 - tých letech
Technické údaje
- Zdvihový objem: 1155 cm³
- Vrtání: 70 mm, zdvih 75 mm
- Kompresní poměr: 4,9:1
- Karburátor: Zenith 30T
- Zapalování: akumulátorové Bosch
- Vyrobeno celkem: 8 019 vozů
- Převodovka: čtyřstupňová se zpátečkou, řadicí páka na středním tunelu. Hliníková skříň převodovky je přišroubovaná k bloku motoru.
- Spojka: suchá, lamelová, jednodesková.
- Výkon: 14,7 kW (20 k) při 3500 ot./min
- Spotřeba paliva: 10 l /100 km
- Maximální rychlost: 80–90 km/h
- Rozvodovka: na zadní přírubě páteřové roury rámu. Pohon spojovacím hřídelem procházejícím páteřovou rourou. Stálý převod 4,727.
Are you 18? Come in and don't be shy!
loveawake.ru,29. 3. 2022 23:47