Jdi na obsah Jdi na menu
 


Tatra 57A

Musím se "pochlubit" výsledkem své práce. Se svým autem jsem přivezl i motor, který nebyl úplný a hlavně byl vyběhaný. Rozhodl jsem se tedy, že jej přes zimu zrenovuji. Motor byl rozebrán, dostal nový výbrus, vodítka ventilů a renovované vahadlové skříně. Klikovou hřídel jsem shledal, že je ok. Šály i uložení nevykazovalo žádné vůle ani nadměrné opotřebení. Vačkovou hřídel s olejovým čerpadlem jsem dodal jinou z domácích zásob. Když se koncem ledna motor rozběhl, byl jsem spokojen. Spokojenost však vydržela pouze do třetí (prvé delší) zkušební jízdy. Motor začal najednou bez varování klepat a potupně jsem musel volat pro odtah. Domníval jsem se zprvu, že jsem něco udělal nedobře a že došlo k "vylágrování".

Více na: http://www.tatra-club.com/forum-tema/nepovedena-repase-motoru-51139

      Nový přírůstek do rodiny a sbírky jsem pořídil v rozebraném a částečně již zrenovovaném stavu. Auto,je z roku 1937, je na bílých RZ s 9 roků propadlou STK.

Práce je na autě ale ještě hodně. V bednách spousta různých dílů o jejichž funkci a umístění nemám ani zdání. Naopak jsem zvědavý, kolik dílů a součástí nakonec bude chybět.

Práce na autě pokročily do stádia, že bylo možno realizovat první zkušební jízdu.   Překvapivě vše zatím funguje. Přesednutí ze současných aut (ale i těch z 60-tých let) do této historie je nezapomenutelným zážitkem.  Mechanické brzdy, volant na jiné straně, řazení levou rukou s meziplynem a dvojím vyšlapáváním spojky která se musí poctivě silou zmáčknout ..............................

A konečně "hotovo" ???  Překonání poslední překážky  STK nebylo jednoduché. Hlavně emisní kontrola se neobešla bez problémů. Moderní technika si nedokázala poradit s autem starým 60 roků. Sejmout otáčky motoru, potřebné pro měření obsahu výfukových plynů bylo pro technika i měřící zařízení téměř neřešitelným problémem. Nakonec ale, dle jeho slov, vybojováno s odřenýma ušima.

Snaha o repasi motoru v zimě 2017/18:  Se svým autem jsem přivezl i motor, který nebyl úplný a hlavně byl vyběhaný. Rozhodl jsem se tedy, že jej přes zimu zrenovuji. Motor byl rozebrán, dostal nový výbrus, vodítka ventilů a renovované vahadlové skříně. Klikovou hřídel jsem shledal, že je ok. Šály i uložení nevykazovalo žádné vůle ani nadměrné opotřebení. Vačkovou hřídel s olejovým čerpadlem jsem dodal jinou z domácích zásob. Když se koncem ledna motor rozběhl, byl jsem spokojen.
Spokojenost však vydržela pouze do třetí (prvé delší) zkušební jízdy. Motor začal najednou bez varování klepat a potupně jsem musel volat pro odtah. Domníval jsem se zprvu, že jsem něco udělal nedobře a že došlo k "vylágrování".
Jaké však bylo moje překvapení, když jsem vše začal rozebírat, viz. foto.

 

dsc00429.jpgdsc00430.jpgdsc00431.jpg

Musím se "pochlubit" výsledkem své práce. Se svým autem jsem přivezl i motor, který nebyl úplný a hlavně byl vyběhaný. Rozhodl jsem se tedy, že jej přes zimu zrenovuji. Motor byl rozebrán, dostal nový výbrus, vodítka ventilů a renovované vahadlové skříně. Klikovou hřídel jsem shledal, že je ok. Šály i uložení nevykazovalo žádné vůle ani nadměrné opotřebení. Vačkovou hřídel s olejovým čerpadlem jsem dodal jinou z domácích zásob. Když se koncem ledna motor rozběhl, byl jsem spokojen. Spokojenost však vydržela pouze do třetí (prvé delší) zkušební jízdy. Motor začal najednou bez varování klepat a potupně jsem musel volat pro odtah. Domníval jsem se zprvu, že jsem něco udělal nedobře a že došlo k "vylágrování".

Více na: http://www.tatra-club.com/forum-tema/nepovedena-repase-motoru-51139

 

Musím se "pochlubit" výsledkem své práce. Se svým autem jsem přivezl i motor, který nebyl úplný a hlavně byl vyběhaný. Rozhodl jsem se tedy, že jej přes zimu zrenovuji. Motor byl rozebrán, dostal nový výbrus, vodítka ventilů a renovované vahadlové skříně. Klikovou hřídel jsem shledal, že je ok. Šály i uložení nevykazovalo žádné vůle ani nadměrné opotřebení. Vačkovou hřídel s olejovým čerpadlem jsem dodal jinou z domácích zásob. Když se koncem ledna motor rozběhl, byl jsem spokojen. Spokojenost však vydržela pouze do třetí (prvé delší) zkušební jízdy. Motor začal najednou bez varování klepat a potupně jsem musel volat pro odtah. Domníval jsem se zprvu, že jsem něco udělal nedobře a že došlo k "vylágrování". Jaké však bylo moje překvapení, když jsem vše začal rozebírat.

Více na: http://www.tatra-club.com/forum-tema/nepovedena-repase-motoru-51139
Musím se "pochlubit" výsledkem své práce. Se svým autem jsem přivezl i motor, který nebyl úplný a hlavně byl vyběhaný. Rozhodl jsem se tedy, že jej přes zimu zrenovuji. Motor byl rozebrán, dostal nový výbrus, vodítka ventilů a renovované vahadlové skříně. Klikovou hřídel jsem shledal, že je ok. Šály i uložení nevykazovalo žádné vůle ani nadměrné opotřebení. Vačkovou hřídel s olejovým čerpadlem jsem dodal jinou z domácích zásob. Když se koncem ledna motor rozběhl, byl jsem spokojen. Spokojenost však vydržela pouze do třetí (prvé delší) zkušební jízdy. Motor začal najednou bez varování klepat a potupně jsem musel volat pro odtah. Domníval jsem se zprvu, že jsem něco udělal nedobře a že došlo k "vylágrování". Jaké však bylo moje překvapení, když jsem vše začal rozebírat.

Více na: http://www.tatra-club.com/forum-tema/nepovedena-repase-motoru-51139

dsc09526.jpg

dsc08676.jpg

dsc08678.jpg

dsc09519.jpgdsc09521.jpgdsc08681.jpgdsc09522.jpgdsc09524.jpg

 

 

img_2208.jpg

 

img_2207.jpg

dsc07110.jpg

 

Trocha pátrání po historii auta přineslo následující výsledky:

 

Výpis z Obchodní knihy

REGIONÁLNÍ MUSEUM V KOPŘIVNICI o.p.s.
 
expozice a archív
 Technické muzeum Tatra Kopřivnice Záhumenní 367/1 742 21 Kopřivnice Czech Republic Phone: + 420 556 808 424,  www.tatramuseum.cz, email: radim.zatopek@tatramuseum.cz
 Výpis historie automobilu z obchodní knihy
 
Tatra 57
 
S číslem podvozku: 42 129 a s číslem motoru: 186 275
 
vyrobeno v podniku Tatra v roce 1937
 
První majitel:  
 
František Just, Červený Kostelec

Aviso:  2009/37
                 Převzato:   14. 2. 1938    Prodejna:   Hr. Králové

 

a takto vypadalo v 60 - tých letech

dsc09237.jpg

dsc09238.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Technické údaje

 

  • Zdvihový objem: 1155 cm³
  • Vrtání: 70 mm, zdvih 75 mm
  • Kompresní poměr:  4,9:1
  • Karburátor: Zenith 30T
  • Zapalování: akumulátorové Bosch
  • Vyrobeno celkem: 8 019 vozů

 

  • Převodovka: čtyřstupňová se zpátečkou, řadicí páka na středním tunelu. Hliníková skříň převodovky je přišroubovaná k bloku motoru.
  • Spojka: suchá, lamelová, jednodesková.
  • Výkon:  14,7 kW (20 k) při 3500 ot./min
  • Spotřeba paliva:  10 l /100 km
  • Maximální rychlost:  80–90 km/h
  • Rozvodovka: na zadní přírubě páteřové roury rámu. Pohon spojovacím hřídelem procházejícím páteřovou rourou. Stálý převod 4,727.

 

 

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Are you 18? Come in and don't be shy!

loveawake.ru,29. 3. 2022 23:47

Welcome to the world of adult Dating loveawake.ru