Jdi na obsah Jdi na menu
 


HONDA CBX 750 F - Vlastní zkušenosti

30. 12. 2018

Zkušenosti // Tech. údaje // Test // Test na 25 tis. km // Odkazy & soubory // Foto

cbx_3.jpg

 

Slavný rodokmen

Pochází opravdu z ušlechtilého rodu. Vždyť její rodokmen zdobí opravdu slavní předci - Honda CB 750, která byla v roce svého vzniku 1969 skutečným milníkem ve vývoji motocyklů. Psal se rok 1984 a přímý následník Bol d'ora měl navázat na klasickou konstrukci řadového čtyrválce uloženého v trubkovém rámu, ale jeho úkolem bylo nadopovat tuto modelovou řadu sportovními ambicemi. Svůj záměr dává jasně najevo již agresivní vzhled polokapotovaného stroje s dvojicí čtvercových světel a nekompromisní radlicí pod motorem.

Ta moje

Já osobně vodím tento stroj již od roku 1999. Přestože můj roční kilometrový průběh nebývá většinou nijak oslnivý, za ta léta už mám cébéiksko přeci jen trochu přečtený a moc dobře vím, co od něj mohu očekávat.

Není to již na dnešní dobu žádný "dravec", ale přesto dokáže i ve svém požehnaném věku (r. v. 1985) naštvat kdejakého plechovkáře. Bodejť by ne, vždyť mu sudičky dali do vínku 93 poníků při 9 500 ot/min a tím se nemůže chlubit každý "embéčko".

Oko znalce odhalí na první pohled několik málo odchylek od "továrního stavu". Těmito odchylkami jsou:

- vyšší turistické plexi
- přední děrované kotouče z CBR (model ˇ88)
- nosič a kufry od firmy Schuh
- čas od času nasadím z důvodu snazšího zasunutí mé drobné 190 cm postavičky za plexi snížené sedlo
Jinak je téměř vše původní - včetně laku.

Problémy, které jsem již byl nucen řešit a vyřešil:

- prokluzování spojky - výměnu lamel prozatím oddálilo připružení talířové pružiny
- únik oleje z předních vidlic - vyřešila výměna gufer v př. vidlici (cca 400,- Kč + olej)
- kmitání předního kola - bohužel velmi častý problém CBX: tuto závadu se mi nepodařilo zcela eliminovat, ale téměř jsem jí potlačil. Doporučuji věnovat zvýšenou pozornost ložiskům v hlavě řízení (výrazně pomohla jejich výměna a pořádné dotažení hlavy řízení) a předním tlumičům (po výměně gufer a doplnění dostatečného množství oleje nastalo výrazné zlepšení). Dobře vyvážené přední kolo považuji za samozřejmost.
- nepřesnost palivoměru ( i při plné nádrži ukazoval cca půl nádrže) - pomohlo otočení ručičky na osičce a následné zakápnutí sekundovým lepidlem.

- studené starty po delší odstávce - vyřešeny po výměně palivového kohoutu - místo podtlakového jsem tam nabastlil spádový kohout. Od té doby není problém ani se startem po zimním spánku, což dřív znamenalo několikanásobné vytváření podtlaku "hubou" a dlouhé trápení akumulátoru.

- problémy se starty horkého motoru - pomohla repase startéru

- vysoká spotřeba oleje - pomohla výměna pístních kroužků
 

Mé jízdní postřehy:

Při "couračkách" se dá s CBX jezdit cca. od 2 500 ot./min., 3,5 tis. nám již nabídne opravdu solidní zátah. K výraznému nárůstu výkonu dochází v oblasti nad 6000 ot. a další nakopnutí vás čeká v 8 000. Spotřeba se u mé krásky pohybuje v rozmezí 6 - 8 litrů podle stylu jízdy.

Do zatáček má motocykl snahu jakoby sám padat, takže mu není potřeba nějak výrazně pomáhat. Odpružení je dost měkké - spíše turistické, ale nabízí širokou škálu nastaveni - ať už nafoukáním plynokapalinových pružících jednotek, nebo nastavením jednoho ze tří možných stupňů útlumu.


Jak jsem již naznačil výše, nectností CBXka je stabilita řízení. Malé, 16`` kolo v kombinaci se strmým úhlem řízení sice zajišťují poměrně dobrou manévrovatelnost při nízkých rychlostech, ale mají tendenci se rozkmitávat. Obecně lze říci, že více zatížené přední kolo zatížené tento neduh potlačuje. Kmitání můžete pocítít, pokud za jízdy pustíte řídítka, ale také v nepříjemných situacích, kdy vás v náklonu v zatáčce rozhodí díra, či štěrk. Také při známé srazové zábavě - závodech pomalé jízdy.

Hodně silnou stránkou CBX jsou světla (tedy alespoň u dvousvětlové varianty, kterou vlastním). Při zapnutí dálkových světel, kdy motocykl zamrká oběma svými kukadly nemáte opravdu problém s viditelností a nechtěl bych se potkat s kolegou CBXařem, který by včas nezareagoval přepnutím na světla klopená.

Kam dále?

Zkušenosti // Tech. údaje // Test // Test na 25 tis. km // Odkazy & soubory // Foto

 

Náhledy fotografií ze složky HONDA CBX 750 F

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář